Skolpersonal

För att skapa en säker och tillgänglig skola för elever med astma, allergi, celiaki och intolerans behöver alla på skolan samarbeta.

För skolpersonal
Hur kan du hjälpa elever med astma, allergi, celiaki och intolerans? Ta del av enkla tips för lokaler och undervisning!

Att tänka på

anteckning
Vad ansvar jag för i min yrkesroll? För att kunna ta ditt ansvar är det viktigt att du vet vad du har ansvar över.

Ansvar

Regelverk
Det är flera olika regelverk att hålla koll på när det gäller elever med astma, allergi, celiaki och intolerans. Få en översikt här!

Regelverk

Allergirond för elever
Hur tillgänglig är din skola idag? Kartlägg situationen på er skola för att därefter kunna göra den mer säker och tillgänglig.

Allergironden

quiz
Kan du tillräckligt om diagnoserna astma, allergi, celiaki och intolerans? Testa din kunskap och gör quizet nu!

Quiz

Utflykt
Planera aktiviteter som utflykter, idrottsdagar och studiebesök så att alla elever kan delta på lika villkor.

Planera aktiviteter